تکنولوژی نقشه گرمایی Heat Map / قابلیت BLC در دوربین مداربسته

شنبه 23 بهمن 1400
15:34
کاوه

تکنولوژی نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مداربسته چیست؟

نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مداربسته چیست؟ اطلاعات مفید در مورد نحوه عملکرد کاربران را در اختیار شما قرار می دهد. با به کارگیری نقشه حرارتی فارغ از حیطه فعالیتتان می توانید نقاط ضعف و قوت کارهای انجام شده را در افراد و در کاربران مراجعه کننده و تیم ها مشخص کنید و در خصوص تغییر و بهبود آن تصمیم بگیرید. لازم به ذکر است که Heat Map تنها مختص به دوربین های تحت شبکه (IP) می باشد.

با استفاده از این قابلیت که بیشتر در کسب و کارهای تجاری و فروشگاه ها کارایی دارد می توانید نقاط پر رفت و آمد و یا کم تردد مکان تجاری خود را مشخص نموده و بر طبق آمار به دست آمده استراتژی های مناسبی را جهت نحوه چیدمان و نوع کالای مورد نظر و نیز سایر عوامل مهم در افزایش فروش اتخاذ نمایید.

نقشه حرارتی یا Heat Map چیست؟

به طور کلی نقشه حرارتی یک شمای گرافیکی از رفتار بازدیدکنندگان، کاربران و تیم را نشان می دهد و کمک می کند تا خدمات، محصولات و شیوه عملکردمان را در جهت اهدافمان تقویت کنیم. نقشه حرارتی در واقع عملکرد رفت و آمد افراد را در بازه دید دوربین مداربسته تجزیه و تحلیل می کند و کمک می کند نحوه مدیریت، سازماندهی، تحلیل عملکرد نیروی فروش و… را به راحتی انجام دهید.نمودار نهایی را می توانید به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه دریافت کنید که می تواند در راستای بهینه سازی سیستم کمک چشم گیری به شما بکند. شایان ذکر است که نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مدار بسته زیر مجموعه فناوری VCA که مخفف ( Video Content Analytics ) است قرار می گیرد.

مزایای استفاده از نقشه حرارتی یا Heat Map

  1. کمک می کند نقاط پر بازدید و کم بازدید را شناسایی کنید.
  2. آنالیز تصویری
  3. رصد نقاط مختلف از نظر میزان تردد
  4. کمک به بهینه سازی برای بازدهی بیشتر

کاربرد نقشه های گرمایی

این قابلیت با ارائه اطلاعات واضح تری از نحوه رفت و آمد و تردد مشتریان در بازه های زمانی مختلف راهکار های بهتری را در نحوه مدیریت یک مجموعه تجاری در اختیار کاربر گذاشته و باعث ارتقا نحوه خدمت رسانی به مشتریان فروشگاه نیز می گردد.

نقشه های گرمایی این امکان را به شما می دهند تا در اسرع وقت نقاط شلوغ، مناطق کم رفت و آمد و … را در فروشگاه خود شناسایی کنید. تصاویر گرفته شده در زمان واقعی و همچنین در بازه های زمانی مختلف توسط دوربین های شبکه (IP) به شما کمک می کنند تا الگوهای ترافیک مشتری را ارزیابی نمایید. این اطلاعات در هر نقطه از شبکه در دسترس خواهد بود.

نحوه عملکرد

زمانی که تردد مشتریان در یک نقطه خاص از فروشگاه افزایش می یابد، نقشه های گرمایی این مناطق را با رنگ های متفاوتی ارائه می کنند که نشان دهنده نحوه توزیع مشتریان و تراکم افراد در نقاط مختلف فروشگاه است. برای مثال نقاط قرمز نشان دهنده نقاط پرتراکم است. در حالیکه نقاط سبز نشان از ترافیک جمعیتی کمتری است. رنگ آبی نشان دهنده نقاطی است که اغلب بازدید کننده ای ندارد. لازم به ذکر است که فناوری نقشه گرمایی Heat Map در دوربین مدار بسته اطلاعات زمانی دقیقی را در دسترس کاربر قرار می هد که نشان دهنده بازه زمانی مربوط به اوج شلوغی فروشگاه، زمان های رکود و سایر اطلاعات مربوطه است.

خروجی داده های مربوط به دوربین های مداربسته با تکنولوژی نقشه های گرمایی را می توان به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه در اختیار کاربر گذاشت. به این شرح که در نمودار روزانه، میزان تراکم جمعیت در هر ساعت و در نمودار هفتگی و ماهانه میزان تراکم در هر روز به صورت عددی قابل مشاهده است.

نکته قابل توجه این است که در تکنولوژی نقشه های گرمایی بر خلاف نام آن از هیچگونه اطلاعات مربوط به تغییرات گرمایی یا دما استفاده نشده است.

سخن آخر

با به کارگیری این قابلیت می توانید نقاط پرتردد و کم تردد محوطه فعالیتتان را شناسایی کنید. این امر می تواند در چارچوب مدیریت فروشگاه، نمایشگاه و… بسیار پر اهمیت باشد زیرا کمک می کند اطلاعات دقیقی از میزان تردد و الگوی رفتاری مشتریانتان را در بخش های مختلف در دسترس داشته باشید. با به کارگیری نقشه حرارتی یا Heat Map می توانید متوجه زمان شلوغی مکانتان شوید و در ساعات خلوتی از نیروی انسانی کمتری استفاده کنید.

1. سیستم امنیتی و حفاظتی چیست نصب خانه هوشمند اسمارت سکیوریتی شهر هوشمند



قابلیت BLC در دوربین مداربسته به چه معناست؟

قابلیت BLC در دوربین مداربسته یا (back light compensation) به معنای “جبرانساز نور پس زمینه” است. قابلیت BLC در دوربین مدار بسته یک مکانیزم دیجیتال و ساده برای بهبود تصویر در شرایط خاص نوری است. برای آشنایی بیشتر با قابلیت BLC و تفاوت آن با WDR و HLC ادامه مطلب را دنبال کنید.

BLC به چه دردی می خورد؟

زمانی که اختلاف سطح نور در یک محیط زیاد است دوربین نمی تواند دو سطح نوری متفاوت را به صورت همزمان نشان دهد. مثلا در یک اتاق تاریک با پنجره ای پر نور وقتی دوربین به سمت پنجره قرار می گیرد. داخل کاملا تاریک و سیاه نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل می توان بازه داینامیک دوربین را افزایش دارد، اما این کار پر هزینه است. برای رفع این مشکل از یک روش بسیار ساده تر استفاده می شود.

مکانیزم BLC نور بیرونی محیط را در نظر نمی گیرد و دیافراگم را برای دیدن محیط تاریک بازتر می کند. با این کار البته محیط پرنور کاملا اشباع می شود (به صورت کاملا سفید در می آید). اما تصویر در محیط تاریک به مراتب بهتر می شود.

با استفاده از این روش ساده بدون نیاز به افزایش بازه داینامیک، مشکل تفاوت سطح نور حل می شود. قابلیت BLC در دوربین مداربسته برای استفاده در شرایطی کاربرد دارد که محیط بیرونی برای شما اهمیتی نداشته باشد و فقط بخواهید محیط تاریک داخلی را تصویربرداری کنید. در صورتی که بخواهید هر دو محیط را با کیفیت خوب داشته باشید باید از مکانیزم WDR استفاده کنید.

آیا دوربین های هایک ویژن BLC دارند؟

تمام دوربین های تحت شبکه هایک ویژن و دوربینهای آنالوگی که به منوی OSD مجهز هستند؛ دارای مکانیزم BLC هستند.

تفاوت BLC با HLC چیست؟

قابلیت HLC و قابلیت BLC در دوربین مداربسته هر دو به منظور جبران نور زیاد در تصاویر استفاده می شوند. اما قابلیت HLC به منظور پوشاندن نقاط بسیار نورانی مثل چراغ ماشین استفاده می شود.

در حالیکه BLC به منظور جبران نور پس زمینه استفاده می شود. تا مثلا جسمی که جلو در قرار دارد و به دلیل نور زیاد و سیاه دیده می شود با BLC قابل مشاهده گردد.

تفاوت بین BLC و WDR چیست؟

قابیت WDR در دوربین مداربسته همانند BLC باعث جبران نور پس زمینه می شود اما دو تفاوت عمده دارد:

  • WDR نسبت به BLC قدرت بیشتری دارد
  • WDR سخت افزاری است در حالیکه قابلیت BLC و HLC نرم افزاری است

پس تصاویری که دارای مکانیزم WDR هستند واضحتر و شفاف ترند. اما از آنجایی که WDR یک قابلیت سخت افزاری است، دوربین مداربسته ای که دارای قابلیت WDR دارد؛ گرانتر می باشند.


2. سیستم امنیتی هوشمند محصولات خانه هوشمند اسمارت سکیوریتی شهر هوشمند ایران


[ بازدید : 161 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / نصب دوربین مدار بسته / دوربین مداربسته هایک ویژن / دوربین تی وی تی
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دوربین مداربسته / مقالات دوربین مداربسته / نصب دوربین مدار بسته است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]